An image of a school nurse examining a childΣκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι επιμόρφωση των συμμετεχόντων σε θέματα νοσηλευτικής που αφορούν τη σχολική κοινότητα. Πιο συγκεκριμένα στόχος του είναι η μετάδοση γνώσεων νοσηλευτικής που άπτονται και σε θέματα ψυχικής υγείας. Το πρόγραμμα στοχεύει στο να εξειδικεύσει τους συμμετέχοντες δίνοντας τους τη δυνατότητα να παρέχουν, υπηρεσίες ενημέρωσης (αγωγής υγείας), υποστήριξης και φροντίδας παιδιών υγειών και ασθενών με παιδιατρικά νοσήματα, αντιμετώπιση οξέων αλλά και χρόνιων περιστατικών με απώτερο στόχο τη μείωση των άμεσων και απώτερων επιπλοκών, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του παιδιού και της οικογένειας σε ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον και την ομαλή προσαρμογή του στην καθημερινότητα.

Αναμένεται να υπάρξει ένα πρόγραμμα το οποίο θα καταφέρει οι συμμετέχοντες να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν παιδιά με οξέα και χρόνια προβλήματα υγείας, να αξιολογήσουν τα υγιή παιδιά και να παρέμβουν εγκαίρως κατά την έναρξη συμπτωμάτων, να οργανώσουν και να εφαρμόσουν προγράμματα πρόληψης και αγωγής υγείας, να φροντίζουν παιδιά με διαγνωσμένο νόσημα, να οργανώνουν το δίκτυο επικοινωνίας με τον θεράπων ιατρό του παιδιού και να συνεργάζονται με τους γονείς και το σχολικό περιβάλλον για την ομαλή ένταξη του παιδιού στην σχολική τάξη με ασφάλεια. Η ψυχική υγεία είναι ένα αναπόσπαστο στοιχείο της υγείας, μέσω της οποίας ο άνθρωπος ολοκληρώνει τις γνωστικές και συναισθηματικές του δυνατότητες, καθώς και αυτές της δημιουργίας σχέσεων. Με ένα ισορροπημένο ψυχικό απόθεμα το άτομο είναι πιο αποτελεσματικό στην αντιμετώπιση των πιεστικών καταστάσεων της ζωής, μπορεί να εργάζεται παραγωγικά και δημιουργικά και καθίσταται πιο ικανό να συνεισφέρει θετικά στην κοινωνία του. Οι ψυχικές και εγκεφαλικές διαταραχές που επηρεάζουν την ψυχική υγεία, εμποδίζουν ή ελαττώνουν τη δυνατότητα επίτευξης μέρους ή όλων των ανωτέρω και  η πρόληψη και  θεραπεία τους ανοίγει το δρόμο για την εκπλήρωση των δυνατοτήτων του κάθε ανθρώπου. Καθώς η ψυχική υγεία αποτελεί θεμελιώδη λίθο για την ανάπτυξη του ανθρώπου, τα προβλήματα ψυχικής υγείας είναι μέρος της ζωής, μπορούν να συμβούν στον καθένα και αντιμετωπίζονται.         


Ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί:
  1. Να προσδιορίζει ποιο είναι το αντικείμενο της σχολικής νοσηλευτικής
  2. Να περιγράφει το ρόλο και τα καθήκοντα του σχολικού νοσηλευτή
  3. Να κατανοεί τα στάδια της φυσιολογικής ανάπτυξης του παιδιού και αναγνωρίζει προβλήματα που προκύπτουν
  4. σε περίπτωση μη φυσιολογικής ανάπτυξης του παιδιού
  5. Να περιγράφει μέτρα πρόληψης, ελέγχου και καταγραφής λοιμώξεων στο χώρο του σχολείου
  6. Να κατανοεί βασικά παιδιατρικά συμβάματα που προκύπτουν στο χώρο του σχολείου
  7. Να κατανοεί την θεραπευτική αντιμετώπιση των αλλεργικών αντιδράσεων
  8. Να κατανοεί την θεραπευτική αντιμετώπιση και φροντίδα των χρόνιων νοσημάτων του παιδιού (πιο συγκεκριμένα
  9. σακχαρώδη διαβήτη, χρόνιο άσθμα κτλ)
  10. Να κατανοεί το σχέδιο Φροντίδας παιδιού με επιληψία στο σχολείο
  11. Να κατανοεί την παθοφυσιολογία, τα αίτια και τους τρόπους παροχής πρώτων βοηθειών στην περίπτωση πνιγμονής, λιποθυμικού επεισοδίου και καρδιοαναπνευστικής ανακοπής
  12. Να αναγνωρίζει επείγοντα ψυχιατρικά περιστατικά
  13. Να αναγνωρίζει προβλήματα σχέσεων/επικοινωνίας παιδιών με συνομήλικους και με γονείς

Ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί:
  1. Να προσδιορίζει ποιο είναι το αντικείμενο της σχολικής νοσηλευτικής
  2. Να περιγράφει το ρόλο και τα καθήκοντα του σχολικού νοσηλευτή
  3. Να κατανοεί τα στάδια της φυσιολογικής ανάπτυξης του παιδιού και αναγνωρίζει προβλήματα που προκύπτουν
  4. σε περίπτωση μη φυσιολογικής ανάπτυξης του παιδιού
  5. Να περιγράφει μέτρα πρόληψης, ελέγχου και καταγραφής λοιμώξεων στο χώρο του σχολείου
  6. Να κατανοεί βασικά παιδιατρικά συμβάματα που προκύπτουν στο χώρο του σχολείου
  7. Να κατανοεί την θεραπευτική αντιμετώπιση των αλλεργικών αντιδράσεων
  8. Να κατανοεί την θεραπευτική αντιμετώπιση και φροντίδα των χρόνιων νοσημάτων του παιδιού (πιο συγκεκριμένα
  9. σακχαρώδη διαβήτη, χρόνιο άσθμα κτλ)
  10. Να κατανοεί το σχέδιο Φροντίδας παιδιού με επιληψία στο σχολείο
  11. Να κατανοεί την παθοφυσιολογία, τα αίτια και τους τρόπους παροχής πρώτων βοηθειών στην περίπτωση πνιγμονής, λιποθυμικού επεισοδίου και καρδιοαναπνευστικής ανακοπής
  12. Να αναγνωρίζει επείγοντα ψυχιατρικά περιστατικά
  13. Να αναγνωρίζει προβλήματα σχέσεων/επικοινωνίας παιδιών με συνομήλικους και με γονείς