Περιγραφή του σκοπού

Στόχος του προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες που συνδέονται με την οπτικοακουστική αγωγή και τις βασικές θεωρίες που διατυπώθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες για τη χρήση, αξιοποίηση και ένταξη των ΜΜΕ στη μαθησιακή διαδικασία. Ακόμη να κατανοήσουν την ιστορική εξέλιξη της ένταξης αυτής συνδέοντάς την και με την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Τέλος, μέσα από την περιγραφή του ρόλου των Μέσων στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα, να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη αξιοποίησης των Μέσων στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση, καθώς αυτή αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για μια καλύτερη αντίληψη της πραγματικότητας αλλά και προϋπόθεση για την ενεργό συμμετοχή των μελλοντικών πολιτών (σημερινών μαθητών) στη δημόσια ζωή.

Ακόμη επιδιώκεται οι συμμετέχοντες να κατανοήσουν τους τρόπους με τους οποίους τα Μέσα μπορούν να ενταχθούν στη σχολική καθημερινότητα αλλά και τα αναμενόμενα αποτελέσματα που θα έχει η ένταξη αυτή. Τα αποτελέσματα αυτά αφορούν στο συνολικό παιδαγωγικό κλίμα του σχολείου, στις μαθητικές επιδόσεις αλλά και στις στάσεις των μαθητών ως προς διάφορα κοινωνικά ζητήματα. Η επίδραση αυτή θα αναλυθεί τόσο σε θεωρητικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο εκπαιδευτικής πρακτικής μέσα από συγκεκριμένα μοντέλα εφαρμογής. Τα μοντέλα αυτά περιγράφουν την ένταξη των Μέσων στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου είτε με αφορμή μια δράση είτε ως ολοκληρωμένα προγράμματα παρέμβασης. Τέλος οι συμμετέχοντες θα κατανοήσουν τη δυνατότητα διαθεματικής χρήσης των Μέσων αλλά και τις προϋποθέσεις και τα βήματα σχεδιασμού και υλοποίησης ολοκληρωμένων προγραμμάτων παρέμβασης με εργαλείο την εικόνα και τα Μέσα.


Σας καλωσορίζουμε στο εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα «Η οπτικοακουστική αγωγή στο σύγχρονο σχολείο: θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις». Στον «χώρο» αυτό θα αναρτηθεί το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος και οι εργασίες που πρέπει να ολοκληρώσετε για την επιτυχή πιστοποίησή σας. Στόχος του προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες που συνδέονται με την οπτικοακουστική αγωγή και τις βασικές θεωρίες που διατυπώθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες για τη χρήση, αξιοποίηση και ένταξη των ΜΜΕ στη μαθησιακή διαδικασία. Ακόμη να κατανοήσουν την ιστορική εξέλιξη της ένταξης αυτής συνδέοντάς την και με την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Τέλος, μέσα από την περιγραφή του ρόλου των Μέσων στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα, να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη αξιοποίησης των Μέσων στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση, καθώς αυτή αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για μια καλύτερη αντίληψη της πραγματικότητας αλλά και προϋπόθεση για την ενεργό συμμετοχή των μελλοντικών πολιτών (σημερινών μαθητών) στη δημόσια ζωή.